Kære brugere!
På vores blog "Forældre for ungdomshuset" har vi fornemmet et meget stærkt behov hos folk, for at ytre sig negativt om de unge i ungdomshuset og deres miljø, samt hele situationen omkring rydningen af ungdomshuset. Det var IKKE bloggens oprindelige hovedformål.
For at imødegå behovet for at ytre frustration, had og harme over de unge, har vi lavet dette forum, for at vi selv kan komme videre og mere konstruktivt i diskussionen på bloggen "Forældre for ungdomshuset". Jeg vil bede alle om at respektere vores ønske og fortsætte diskussionerne for eller mod ungdomshuset HER på denne blog.
For at skrive indlæg, trykker du på "sign in" øverst i højre hjørne.
Du skriver
Username: ungeren@ofir.dk
Password: ungdom
Du kan også bruge det samme som gælder bloggen "Forældre for Ungdomshuset":
Username:ffungeren@yahoo.dk
Password: bliver
På forhånd tak.
Mvh Idun

Wednesday, November 29, 2006

Det har intet med ensretning at gøre.



Det undrer mig meget at folk har et problem med hvad denne blog kan være til når den nu ligefrem hedder "Forældre FOR Ungdomshuset".

Men jeg dog nævne at der er en stor del af visse partiers og organisationers "læserbrevshære", der er meget aktive på internettet for at få lukket Ungdomshuset eller generelt bare få sværtet huset og dets brugere og sympatisører til i den offentlige mening.

For det er så sandelig ved at være den sidste bastion der endnu er tilbage som en snert af alternativ til arbejdsmarkedets robothær og dens rigide struktur af en livsførelse. Det er en meget virkelig kamp. Med en meget virkelig betydning. Fra de fjernsynsoplyste stuer hvor skærmende blinker i takt bag gardinerne, klapper den rødvins sippende bedrevidenhed af glæde over alle tiltag som bringer os tættere på den endelige totale ensrettede monokultur.

Snart vil alle selvorganiserede delvise alternativer være en notits i en historiebog og hjælpe til med at forstærke den rædselsslagnes overbevisning om at al modstand er nytteløs da det alligevel vil blive opslugt af ensretningens intethed i sidste ende.

Jeg er virkelig glad for at se at det ikke alle der har overgivet sig til håbløshedens heppekor. At det ikke er alle der lader sig underkaste ensretningens angst for alt andet.

Tak fordi i har startet dette alternativ. Jeg håber virkelig at der bliver fundet en løsning.

13 comments:

alle brugere said...

Lad nu være med det der. Sagen handler om, at Faderhuset har købt huset helt legitimt af den tidligere ejer.
Det handler ikke, for mit vedkommende i hvert fald, om et ønsle om ensretning.

alle brugere said...

Ensretningen sker helt af sig selv. Eller.. Det er sjældent at den er direkte bevidst, selvom der er kræfter i vores samfunds struktur som direkte sigter efter det.

Ensretningen er indskrevet i strukturen i flertallets diktatur, (se: Demokratiet), ikke som et bevidst ønske eller mål som sådan, men som en sørgelig konsekvens af virkemåden.

Jeg skal nok lige nævne at jeg ikke er en del af "Forældre For Ungdomshuset" initiativet, ja faktisk er jeg ikke engang forældre. Men jeg fandt siden og blev så glad for at finde ud af at det ikke var hele landets befolkning der var blevet skingrende vanvittige.

alle brugere said...

;)

Med hensyn til ejerskab og anden overtro, blev huset givet til husets brugere i 82. Og selv hvis det var blevet givet til lilleprinsen i dåbsgave ville jeg være ligeglad med hvem det er der står og vifter med papirer og skøder og henviser til lovskrifter og anden fanatisme som folk kan finde på at sætte over mennesker som var det tyngdeloven.

(den del af mit indlæg er grunden til at jeg skynder mig at nævne at jeg IKKE er en del af forældre gruppen)

Men nu er muligheden for debatten flyttet til et selvstændigt sted og det vil jeg holde mig til i stedet for her.

;)

alle brugere said...

Denne side er også for andre end forældre....
så bare skriv, min ven.
Men godt du også bruger debatbloggen.
mvh
master

alle brugere said...

Altså ejendomsret er fanatisme? Puha, sikke dog! Ja vi kunne jo fjerne alt privat ejendom og give det til staten så de bedre kan fordele det til "de rette"... Jeg tror jeg kan huske at det er sket et par gange i andre lande, vist i anledning med noget kommunist eller sådan andet fjollet noget!

alle brugere said...

Dine fantasifulde spekulationer må du selv stå indenfor.

Det lader du til at være god til.

Jeg snakker om at sætte ideer over mennesker, og så er jeg sådan set ligeglad med hvad du kalder.

Men vi er nok nødt til at flytte vores snak til deres debat afdeling hvis det er noget du ønsker at fortsætte.

alle brugere said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Ja, lige netop når du sætter ideer over mennesker gør ideologi totalitær. Det er sket mange gange før at lande har sat ideologi over det individuelle menneskes rettigheder.

Men du er jo nok så langt ude i ekstremerne at du ikke kan se sammenhængen, og det gør jo mine forsøg lidt spildte.

Anonymous said...

du fortsætter på opfordring dine spekulationer, og du er stadig god til det.

Men det undrer mig at du ikke ser en "rettighed", som netop kræver håndhævelse for at eksistere, som at sætte en ide over mennesker.

Anonymous said...

Jeg er lidt træt af det propagandistiske begreb "flertalsdiktatur". Det hedder demokrati.

Diktatur er kendetegnet ved at en snæver magtelite uden hensyntagen til andre end egne behov fastholder magten og sørger for at få fordele, rigdomme og rigdom tilvejebragt gennem alle tilgængelige kanaler herunder også vold, drab og trusler.

Demokrati er kendetegnet ved at alle mennesker i det givne samfund har ret til at stemme når de er legalt myndige, at disse stemmer skaber en lovgivende forsamling, som formulerer og udformer landets love, som alle derfor i overført betydning har ansvar og indvirkning på. Ligeledes sikres det at denne lovgivende forsamling skal stå til regnskab for befolkningen indenfor en overskuelig årrække og at mindretal, som mener noget andet end flertallet skal have ret til det. Det er ligeledes indforstået at majoriteten bestemmer den retning samfundet går, og at så længe den folkelige opbakning består, må mindretallene så derfor også respektere flertallet.

Det er kernen i de to styreformer. Der er varianter over temaerne, men det er den grundlæggende filosofi. Derfor giver det kun meget ringe mening at tale om "flertalsdiktatur" da det i bedste fald er nonsens, men i værste fald er et demagogisk forsøg på fordreje og forskrue en del af kernen i diskussioner omhandlende borgerret og borgerpligt.

Anonymous said...

Hej venstreekstremister

Er der nogen af jer, der kan fortælle mig, hvor man melder sig som støttemedlem til Faderhuset?

Jeg vil bl.a. gerne være med til at male hele huset i lyse, lækre farver, før Ruth Evensen rykker ind. Måske er der nogen af jer, der har været indenfor, der kan anbefale hvilke nuancer, der vil passe bedste med lysindfaldet osv?

Uh, hvor jeg glæder mig til at friske det hus lidt op med lys og kærlighed, frem for småtbegavede, voldsfetiscitiske brostensstavlende rødfascister, der burde have haft en tur i specialskole meget tidligere.

Anonymous said...

Hej Højreekstrmeist.

Du kan eventuelt melde dig under Faderhusets blodstænkte kors ude i Rødovre.

Jeg har snakket med Ruth og vist hende dit indlæg, og hun mener at du med din smålighed og store mængde indebrændte bitre had skulle passe ind som fod i hose derude.

Anonymous said...

Til K.

Det er meget muligt at du er træt af at demokratiet bliver sværtet ideologisk til, men som du selv skriver er det flertallet der vælger eliten der skal bestemme.

Den mængde kontrol og magt som eliten bliver givet, af et flertal med en kuglepind er på alle måder omfattende nok til at blive beskrevet som et diktatur til enhver tid. Ikke i form af en enkelt person der tæver og tvinger samfundet til at holde på formen, men i og med at der er en skare der udøver en kontrol der tæver og tvinger samfundet til at fastholde en form.

Jeg er aldrig blevet givet et valg i forhold til dette samfund, det er der ingen der har, vi er alle født ind i sammenhænge som direkte kræver at vi bøjer og underkaster os dets fanati.

Det er en "taksering uden tilstedeværelse" som vi fortsætter med at føde nye mennesker ind i der så kan udfylde de samme intetsigende roller for at holde spillet kørende.

Alt andet du kan finde på at sætte i forbindelse med det er udelukkende en ideologisk overbevisning.